Jak skrýt kocovinu v práci

1

Určitě se to stalo každému z nás. Přijde za vámi kamarád nebo kolega z práce a poví vám, jestli nechcete zajít na jedno. Řeknete si, že vám jedno pivo neublíží a stejnak tam nezůstanete dlouho, protože musíte druhý den brzy vstávat do práce. Jenže potom se probudíte další den, zmačkaný na podlaze koupelny s vyprahlým hrdlem a pulzující bolestí hlavy. Uvědomíte si, že je středa a že musíte jít do práce. Probleskne vám hlavou, že dnes nebude dobrý den. Určitě se proklínáte a modlíte se za konec světa. Dnešních pár tipů vám pomůže k tomu, abyste porazili kocovinu a zároveň si toho někdo všiml.

Přesvědčte sami sebe

Prvním krokem k překonání kocoviny je přesvědčit sebe sama, že jste v pořádku. To se může, samozřejmě zdát obtížně, když máte oteklé oči, sucho v ústech a ztuhlé klouby. Ale je důležité u sebe prosadit trošku optimismu. Odmítněte věřit, že vám není zrovna dobře, opláchněte si obličej, nasaďte široký úsměv a vaše kocovina začne pomalu mizet. Pokud se vám neudělá dobře, běžte se projít ven anebo aspoň na záchod. Rozhodně na to nemyslete, přeci jen nechcete ukázat kolegům, co všecko jste včera vypili, no ne?

Zůstaňte hydratovaný

Když trpíte kocovinou, je velmi důležité udržet si hydrataci. Ale místo toho, abyste sáhli po obvyklém šálku kávy, zvažte výměnu s něčím podstatnějším například sodovku. Podle čínských vědců může být řešením na kocovinu i jeden jediný nápoj nasycený oxidem uhličitým. Ve studii analyzující 57 různých nápojů, Sprite pomohl nejlépe urychlit práci enzymu, který přeměňuje acetaldehyd (který způsobuje vaši kocovinu) na acetát (ten je zodpovědný za většinu výhod alkoholu). Pokud jste odpůrci Spritu a podobných slazených nápojů doporučuje se také kokosová voda nebo banán.

Upravte se

V práci rozhodně nechcete přitahovat pozornost, nejideálnější tedy bude, když splynete s davem. K tomu je potřeba se podle toho řádně obléct a upravit svůj vzhled. Ráno si dejte delší horkou sprchu, oholte si obličej, nešetřete s vodou po holení, ze skříně vytáhněte vyžehlenou košili a nahoďte oblek (pochopitelně oblečení volíme dle naší práce). Nezapomeňte na dostatečné množství žvýkaček a aspirinu. Nepříjemný zvyk alkoholu je, že je z vás cítit i dlouho po posledním pití, takže se připravte na boj s čerstvostí.

Dejte si přestávku

Není nic lepšího na přečkání 8 hodinové pracovní doby než přestávka. Pokud můžete, dělejte je co možná nejčastěji. Nestraňte se kolegů. Zajeďte s nimi na kávu do kuchyňky, nebo na chvilku ven. Nechceme přeci dát najevo, že s námi není něco v pořádku. Zároveň nezapomeňte na oběd. Dejte si někde pořádný vývar na spravení si žaludku. Trocha čerstvého vzduchu, dostatek slunečního světla a pořádný oběd může urychlit vaše zotavení lépe, než jakýkoli aspirin.

Zůstaňte doma

Může se stát, že i navzdory vašemu nejlepšímu úsilí, nejste schopni se dát dohromady a jít do práce. Pokud se vám to nestává každé pondělí, máte právo vzít si volno. Jen to nepřehánějte s vymýšlením si nemocí, tím to pouze zhoršíte. Váš šéf by mohl mít podezření na vaši náhlou nemocenskou dovolenou a snadno by prokoukl, že mu lžete. Pravděpodobně se vás v práci nezeptají, co vám předchozí den bylo, proto je zbytečné si něco vymýšlet. Po zbytek volného dne se dejte dohromady a druhý den v práci dostaňte ze sebe to nejlepší.

 

 

1 komentář

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here